26. 03. 2018

Volkswagen již v minulosti dokázal, že parádní design ještě dokáže v podobě Arteonu. Novinka představená v Číně kráčí v jeho stopách. Automobilka se tak snaží vyšlapat si novou cestičku, která může být pro mnohé z nás velmi zajímavá

Volkswagen vůbec poprvé představil svůj nový model v Číně. Podle automobilky je právě tamní trh ten největší. Nový Touareg se stává jejich prozatím největším modelem, a představují v něm vše, co momentálně značka dokáže. Nové SUV je tak novou výkladní skříní technologie značky, stejně jako kdysi Corrado. Novinka ukazuje, čeho jsou inženýři a designéři od koncernu schopni. Ať už jde o líbivý design, moderní technologii, hromadu asistentů, nebo nejmodernější bezpečnostní systémy, Touareg se tímto zařazuje do nejvyšších tříd SUV na trhu.

Co se týče designu, Volkswagen se vytasil s velmi slušnou zbraní. Svým vzhledem připomíná „nakopnutý“ Arteon, který patří k jedním z nejhezčích modelů v historii VW. Pokud jde o samotný Touareg, tak ten čítá celosvětově již přes 1 000 000 prodaných kusů, a to mu k tomu stačily pouhé dvě generace.

V interiéru vás čeká 12palcová LCD obrazovka namísto přístrojové desky. Infotainment je pak zastoupen 15palcovým displejem. Komplet bez tlačítek. Volkswagen se má teď stejně jako Hoštice „líp, než zítra“. Automobilka tak rozjíždí koncept, kdy automobil se přizpůsobí řidiči. Nikoli naopak. Ať už jde o poziční nastavení řidiče, nebo personalizace interiéru, a infotainmentu. Touareg bude přesně takový, jakého ho budete chtít.

Pokud jde o všelijaké asistenty, pomyslný „svět zítřka“ známý z prémiových vozů je samozřejmostí. Noční vidění, které detekuje chodce a zvěř pomocí termovize. Asistent hlídání si jízdního pruhu. IQ led světla se senzory. A head-up display na předním okně. Tyto vychytávky by měly být součástí každého Touaregu, který opustí fabriku.

Oproti předchozím generacím je novinka delší, a širší. Dispozičně tak působí mnohem mohutněji, a své výhody to přineslo i prostornosti v interiéru. Zavazadlový prostor se oproti předchůdci zvětšil z 697 na 810 litrů. I přesto, že je novinka o dost větší, podařilo se váhu tohoto kolosu naopak snížit. Použitím moderních materiálů se váha snížila o 106 kilogramů.

Pod kapotou nás pak čeká překvapení. Volkswagen má pro letošní model Touaregu dva šestiválcové turbodiesely s výkony 170 kW / 231 koní, a 210 kW / 286 koní. V některých zemích pak bude k mání i benzínová V6 s výkonem 250 kW / 340 koní, a V8 turbodiesel s 310 kW / 421 koní. Hybridní systém připravený právě pro Čínu s výkonem 270 kW, bude v budoucnu k mání i pro evropský trh.

Nové SUV je pro automobilku přelomové. Její trh s vozy SUV již čítá T-Roc, Tiguan, nový Tiguan Allspace, Tiguan L (pro Čínu), Atlas (pro USA), a Teramont (opět pro Čínu). Nyní představený, a kompletně redesignovaný Touareg je tak na špici modelové palety Volkswagenu. Ta se ještě zanedlouho rozroste o nový T-Cross, a v roce 2020 bude k mání i plně elektrický model I.D. Crozz.

Novinka působí v nabídce VW jako neohrabaný mamut s hezkou tvářičkou. Nebude nejspíš nejlevnější, ale můžeme počítat s tím, že nebude tak drahý, jako jeho prémiová konkurence.

Co na nový Touareg říkáte? Líbí se Vám nový design?

Mohlo by se vám líbit

Volkswagenu I.D. Vizzion budete muset říct, kam chcete jet. Nebude totiž mít volant, ani pedály
11.03. 2018
Volkswagenu I.D. Vizzion budete muset říct, kam chcete jet. Nebude totiž mít volant, ani pedály
#elektromobil #i.d. #vw

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!