03. 05. 2018

Minimální náklady za maximální zábavu. Tak Volkswagen prezentoval svůj prototyp EcoRacer. Pochází z pera španělského designéra a mohl to být opravdu zajímavý sběratelský kousek.

Volkswagen EcoRacer je jeden z nejvýraznějších prototypů automobilky. Světlo světa spatřil v roce 2005 na Tokio Motor Show a svět uchvátil spojením dvou naprosto odlišných světů. Pod lehkou karbonovou karosérií se totiž ukrývá turbodiesel.

Začněme tím motorem. Označení EcoRacer tu totiž není jen tak. Tam, kde byste čekali přinejmenším atmosférický dvoulitr naleznete 1.5 TDI s výkonem 100 kW. Historie nám však ukázala, že k zábavě za volantem nepotřebujeme tisíce koní a tady se žlutou střelou vám navíc začnou na čerpací stanici opět vykat. Další čísla už jsou už větší zábava. Motor sám o sobě roztlačí auto na stovku za 6,3 sekundy a pokračuje až do 230 km/h. K rychlostním hodnotám naftového třílitru se vůz dostal díky již zmíněné karbonové karoserii a celkovou váhou 850 kilogramů. To vše s garantovanou spotřebou 3,4 litru!

Většina střešních dílů je odnímatelná a tak můžete během několika vteřin jezdit v kabrioletu, roadsteru, nebo speedsteru. Prototyp je plně funkční a ne jen salónová skořápka. Rozložení váhy 40:60 ve prospěch zadní nápravy zajistí dostatek zábavy a automatická dvouspojková převodovka zařadí mrknutím oka (ano, taky jsme čekali manuál).

To nejlepší na tomto voze je ale to, jak vypadá. Viděli jste někdy víc chic Volkswagen? Vypadá opravdu mile a vcelku zamrzí, že se podobný model v nabídce automobilky neobjevil. O kultivovanosti projevu bychom si mohli promluvit až u sériové podoby, ale neříkejte, že by se podobný model s motorem 1.4 TSI (například) neprodával. Od lehkých, zábavných sportovních vozů jsou tu jiné automobilky, ale je hezké vidět, že i takový Volkswagen by měl co říct.

Mohlo by se vám líbit

Audi R8 s motorem TDI? Jeden kousek opravdu existuje. Proč se do výroby nedostal?
01.05. 2018
Audi R8 s motorem TDI? Jeden kousek opravdu existuje. Proč se do výroby nedostal?
#Audi #r8 #tdi

Přístup bez klíče, palubní rozhraní z Audi A6 a připojení na iPod tento vůz dokonale připravili na 21. století. Z představy moderního a úsporného sportovního vozu se stal přízrak bohatýrských srazů a myšlenka u Volkswagenu upadla v zapomnění. Důvod, proč se EcoRacer nedostal na výrobní linky je neznámý a tak to spíš vypadá, že automobilka pouze zkoušela, zdali by něco takového vůbec zvládla. Škoda, že?

autor: Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!