20. 08. 2018

Nejmenší zástupce rodiny Toyota si pro rok 2018 nachystal omlazení své druhé generace. S sebou si nese agresivnější design a spoustu novinek.

Ta asi nejzajímavější a na první pohled viditelná změna je hrubší a agresivnější vzhled s výraznějším motivem „X“ na přední masce. Tomu všemu ještě přidají nově tvarované LED světlomety a nový design kol. Celou tu designovou nabubřelost Ayga lze ještě podtrhnout výběrem z osmi laků s kontrastními doplňky. Mnou testované Aygo bylo červeno-bílé a jeho designu v této kombinaci se nedalo téměř nic vytknout. Vypadalo jako krabička cigaret. A to je cool. Na to, že Aygo je model pro Evropu se designéři docela rozvášnili a to je dobře.

Interiér také prošel změnou. Je na první pohled modernizovaný a nepůsobí lacině. Přístrojová deska je typicky rozházená jak je u této kategorie zvykem, ale dá se na to brzy zvyknout. Sedadla jsou trochu tvrdší, ale nemůžu říct, že by byla nepohodlná. Novinkou je multimediální jednotka s možností připojení Apple Carplay a Android Auto. Díky použití kvalitnějších materiálů je Aygo lépe odhlučněné, což jsem ocenil zejména při dálničních rychlostech. Odkládacích prostor je také dostatek a k zavazadlovému prostoru se snad nemusím vyjadřovat.

Pod kapotou se nachází stejný litrový tříválec VVT, který však také prošel změnou a já si po pár dnech všiml dvou jeho dominant. Tou první je hravost. Ta hravost, kterou očekávám od malého auta. Točivý japonský motor se nezalekne ani sedmi tisíc otáček a na trojku táhne do sto padesáti. Na druhou stranu není problém motor jen tak převalovat a jet na spotřebu. Když ale chcete je to pěkný bastard. Terorizuje město a zlověstně u toho vrčí. Agresivním čumákem si probíjí cestu vpřed a ještě u toho dobře vypadá. Vylepšený motor má totiž zlepšený přenos točivého momentu v nižších otáčkách. Sebere se tak téměř okamžitě a lepší alternativa do města je už snad jenom motorka.

Tou druhou dominantou je spotřeba. Ať už děláte psí kusy na okreskách, popojíždíte ve městě, nebo hledáte limity na dálnici spotřeba je pořád na pěti litrech. Při rozvážné a klidné jízdě se na palubním počítači objeví i rovná čtyřka.

Točivý motor by byl na nic bez zábavného řízení. Tomu se naštěstí také věnovali a tak Aygo rychleji reaguje na pohyby volantu, což oceníte právě ve městě nebo při svižnější jízdě. I k té se totiž staví čelem a jezdit na limitu je zábava. Všech 72 koní je ihned k dispozici a v případě potřeby je okamžitě zkrotí ostré brzdy. Pětistupňová manuální převodovka funguje také skvěle. Navíc, se ani při dálniční rychlosti 130 km/h se nedá mluvit o hluku nebo nepohodlí.

Shrňme si to. Od malého auta chci, aby bylo levné, úsporné a hbité. V tomto pořadí. Levné je, základní cenovka je 230 900,- kč. Úsporné je taky, nad pět litrů spotřeby se dostane jen kouzelník. A hbité? Samozřejmě, že je hbité. K tomu si připočtěte snížení vibrací díky lepším materiálům v odhlučnění a pořádnou porci stylu, díky kterému už Aygo nevypadá tak sterilně. A abych nezapomněl, drncavá koza, jak jsem říkal jednomu konkurenčnímu vozu to také není. Nerovnosti žehlí statečně.

Vše funguje dobře a tak jak má. Přesně takové jsem si nové Aygo představoval. Není to však nic pro mě, protože i do města bych potřeboval víc prostoru. A jídlo po Praze budou pořád rozvážet Citiga, protože jsou levnější. Aygo tak zůstane tam, kde je. V pozici malého hravého autíčka, které si kupují mladí a hravý lidé. To mu šlo vždycky nejlépe a teď je ještě lepší.

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!