26. 10. 2018

Karoq je pro škodovku velmi důležitý model. Menší brácha Kodiaqu pomáhá doplnit tolik oblíbený segment SUV. Je to ale dobré auto?

Škoda Karoq to se mnou nemá lehké, zastoupil totiž v modelovém portfoliu značky oblíbené Yeti a to jsem já, ale i spousta ostatních, považoval za jednu z nejlepších škodovek. Měla všechno, charisma, pohodlí, osobitý design, prostor a dobré motory. Karoq ale hraje na vážnější notu, neumí si ze sebe udělat srandu a jeho vzhled působí konzervativně.

Ale není to zas takový suchar, konkrétně v testované šedé barvě působí dospěle. A nevšímáte si toho jen vy, patří vám spousta pohledů kolemjdoucích, kteří uznale pokyvují hlavou nad vaší racionální volbou. Touží po něm, zákazníci sice pořád nejvíce prahnou po modelech Octavia a Fabia, ale jen v srpnu 2018 zaparkoval Karoq v domácnostech 8800 lidí a obliba stále roste.

Proporčně jde o obyčejné SUV, ničím nevyniká. Design je německy uhlazený, ale i tak si ho nelze splést. To, v čem vyniká je vnitřní prostor. Oproti Yeti je delší o šestnáct centimetrů a znát je to samozřejmě v interiéru. Plusové body tak patří prostornému kufru (521 litrů). Další trumf tahá Karoq z rukávu na zadních sedadlech, ty se dají za příplatek podélně posouvat až o 50 milimetrů, což mu dává výhodu i oproti sourozeneckému Seatu Ateca, který podobnou vychytávku nenabízí.

To nejlepší bydlení je ale za volantem. Skvělý výhled, dostatek odkládacích prostor a našlapaná výbava. Řidičsky však nezaujme, dynamika sto padesáti koní je takový zlatý střed, ovládání vozu taktéž, nemůže vás ničím překvapit. Je v tom samozřejmě výhoda, nic vás neruší ani neláká vzdát se pohodlného cestování, na které je Karoq jako dělaný. Takový je jeho úděl.

Je od toho, aby se ním přes týden jezdilo do práce a o víkendu s celou rodinou na výlet. A když pojedete na chatu, ke které vede cokoli, ale určitě ne příjezdová cesta, pohon 4×4 vás vyškrábe. K tomu dopomůže i příplatkový volič jízdních režimů Driving mode select, u kterého lze navolit Normal, Eco, Sport, Individual a Snow. Při Eco je auto příliš gumové, ale s režimem Sport se už docela dá i pospíchat. A vlohy k tomu nakonec má i vznětový čtyřválec, s klidnou hlavou ho aktivnější rodině mohu doporučit, spotřebu snadno dostanete na pět litrů a nějaké drobné. A myslím si, že silnější verze se sto devadesáti koňmi už bude mít i dynamičtější ambice.

To nejzábavnější na Karoqu je ale pobyt na palubě. Ať už hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo samostatné parkování, vše funguje na výbornou. Apple Carplay nebo Android Auto jsou na 9,2 palcovém infotainmentu Columbus samozřejmostí, potěší i příjemné ambientní osvětlení interiéru. Vše však spadá do kategorie příplatkové výbavy a Karoq v ní snad nezná mezí, je ho dokonce možné vybavit digitálním přístrojovým panelem.

Nacpěte tento motor výbavou k prasknutí, včetně panoramatické střechy a nezávislého topení s dálkovým ovládáním, a dostanete se lehce pod milion korun. Základní cena ve výbavové linii Ambition je u 2.0 TDI 619 900,- kč. Vybírejte tak pečlivě. To, co bych určitě doporučil připlatit je LED paket, systém hlídání mrtvého úhlu a Paket multimedia. Co bych ještě já osobně v Karoqu potřeboval je prémiový audio systém Canton, stojí 9 900,- kč a určitě se vyplatí, protože základní reproduktory nehrají moc dobře – asi jako přenosný bluetooth reproduktor z tržnice. Ale to je jenom moje věc, když mě auto neuspokojuje po řidičské stránce, chci aby alespoň dobře hrálo.

Škoda Karoq je ve všech směrech dobré auto. Úsporné, pružné, pohodlné a dobře vybavené. Dnešní jazyk značky se podařilo převést perfektně, ale Yeti je svou osobností pořád lepší. O něco více stylu může nabídnout třeba Octavia Scout – je sice v základu o více jak sto padesát tisíc dražší, ale má větší charakter. Jsem asi ale moc náročný, určitě bych Karoq uvítal jako to hlavní rodinné auto. A až vyjde Karoq Scout, bude zase o třídu lepší.

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!