04. 06. 2018

Sportovní dvoumístný vůz absolvuje zkušební kola v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, kde ukazuje, jak se má chovat čistokrevný roadster.

Aktuálně prochází další velmi významnou etapou svého vývoje směrem k sériové produkci. V tomto případě se na důsledně maskovaných prototypech testuje jízdní dynamika. Tyto testy ukáží jízdní schopnosti nového modelu chystaného pro sériovou výrobu, který je ryzím roadsterem, postaveným pro čistou radost z jízdy a nezaměnitelný sportovní projev.

Testovací trati autodromu Miramas slouží k jemnému doladění všech systémů pohonu a podvozku. Právě ty zajistí specifický sportovní jízdní projev nového BMW Z4. Nejdynamičtější verzí nového roadsteru bude BMW Z4 M40i, řadící se do skupiny modelů BMW M Performance. Je vybaveno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, sníženým sportovním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutou přední nápravou, M koly z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami, M sportovní brzdovou soustavou a elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu.

„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a mimořádnou jízdní dynamiku,“ vysvětluje Jos van As, vedoucí vývoje podvozku. „Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení.“

Podobně jako je tomu na Nordschleife okruhu Nürburgring, také testovací centrum Miramas nabízí ideální podmínky pro demonstraci mimořádného dynamického potenciálu nového BMW Z4. BMW toto vývojové a testovací centrum využívá již více než 30 let. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brždění nového roadsteru. Například pro sladění Adaptivního M podvozku se zadním elektronicky řízeným diferenciálem se využíval okruh, který je obvykle určen pro BMW Motorsport.

Mohlo by se vám líbit

Jak se testuje BMW X5? Za polárním kruhem i v Jihoafrické republice!
29.05. 2018
Jak se testuje BMW X5? Za polárním kruhem i v Jihoafrické republice!
#bmw #tiskovazprava #X5

Intenzivní testování již nyní ukazuje, že nová verze sportovního roadsteru nabídne významné posílení na straně sportovního projevu nového BMW Z4. Nová generace přinese značné zlepšení zejména v oblastech agility, rychlosti reakcí a přesnosti při změnách směru jízdy především při dynamickém stylu jízdy v zatáčkách. To vše beze ztrát v oblasti komfortu.

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!