01. 03. 2018

Do roku 2017 používal SEAT přívlastek „Cupra" jen jako označení sportovních verzí svých modelů. Ve Španělsku se ale dějí věci. CUPRA je teď samostatnou značkou, kterou SEAT vytvořil a bude ji vymazlovat. Už na Autosalonu v Ženevě si z ní prý sedneme na zadek

Seat měl dobrý rok a prodej automobilů španělské automobilky neustále roste. V lednu 2018 se prodalo  o 20,4% víc automobilů než ve stejném měsíci v roce 2017. V motorsportu je Seat také zavedenou firmou a to jsou asi dva hlavní důvody, které vedou k představení nové značky. Cupra bude součástí společnosti SEAT, navíc nová firma převezme celou závodní divizi. Ta před tím fungovala jako SEAT Sport. Cupra zatím představuje svoje koncepty, sériovou výrobu všech svých modelů chce spustit až v roce 2020.

Cupra, kromě svého loga, představila modely Cupra Ateca, Cupra Leon TCR 2018 a studie Cupra Ibiza a Leon Cupra R ST. Cupra Ateca má být v prodeji už polovině roku. Výrobce slibuje výkon 221 kW (300 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a pohon všech kol 4Drive. Zrychlení z nuly na 100 km/h je za 5,4 vteřiny a maximální rychlost je 245 km/hod, jen tak pro představu…

Všechny Cupry představují brutálně redesignované původní verze. Použité jsou ale jiné materiály, tlumiče, pružiny, brzdy a pro modely jsou vyvíjeny i nové motory. Cupra chce být stylovým klubem milovníků sportovních modelů, které nebudou za par měďáků, ale za hodně zlaťáků. Nepůjde jen o automobily, ale i designové doplňky, hadříky, hodinky a tak dál. Od SEATu je to odvážná jízda, vše samozřejmě s posvěcením mateřského koncernu Volkswagen. Ten ale Cupru ve svém portfoliu jako samostatnou značku neuvádí. Prakticky jde o reorganizaci divizí značky SEAT. Jen pro připomenutí, německý moloch má pod svými křídly tyto značky: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Škoda Auto, Volkswagen Užitkové vozy, Ducati a značku MOIA, která vyvíjí autonomní vozidla budoucnosti.

Pro původně státní automobilku založenou v roce 1950 je to parádní jízda. Začínala s licenčním Fiatem 600, od roku 1982 spolupracovala s WV a součástí německého koncernu se SEAT stal v roce 2002. Příznivci motosportu se tedy těší na ženevský autosalón, který začíná 6. března. Tam bude možnost nové Cupry pořádně osahat. Hlavně se v kuloárech povídá o absolutní bombě, kterou chce značka představit. Má jít o sportovní elektromobil. Jak se bude jmenovat další překvapivý rebrand v koncernu? Scania Space X nebo Bentley Low cost?

Mohlo by se vám líbit

Tajné dohody německých automobilek! Kdo v tom všechno lítá?
30.10. 2017
Tajné dohody německých automobilek! Kdo v tom všechno lítá?
#evropa #kartel #nemecko

Zdroj foto:  cupraofficial.com, carscoops.com, caradvice.com.au

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!