15. 05. 2018

Nová verze kompaktního MPV má za úkol obnovit zájem o tuto kategorii vozů, který v současnoti stále upadá. Ford dal do boje C-MAXu zbraň, která zatím každému MPV chyběla. Styl.

„Nefalšovaný rodinný přítel“ a jeden ze zástupců pomalu umírajícího druhu MPV Ford C-MAX přichází v nové verzi Sport. Kategorie MPV bývá často ve stínu tolik oblíbených Crossoverů a SUV, které dnes ve valné většině táhnou prodeje automobilek. I Ford má v nabídce několik těchto vozů. Navzdory tomu se ale sedmimístného MPV nevzdává a naopak chce zájem o tyto vozy opět oživit. Verze Sport má k tomu pomoci.

Nečekejte ale žádný příchod ostrých verzí rodinných vozů. Žádná kategorie „Hot MPV“ se tady nezakládá. Základní motorizací se stala modernizovaná tříválcová jednotka EcoBoost o obsahu jednoho litru. To, co má verze Sport rodinám přinášet, je styl. Některé prvky karoserie jsou tak černě lakované (střecha, vnější zpětná zrcátka) a k dynamickému pohledu na vůz nejvíce vyzívají unikátní, sportovně tvarovaná 17palcová kola z lehké slitiny. Na přání jsou k dispozici i kola o průměru 18 palců. Boční prahy jsou naopak v barvě karoserie.

Sportovních prvků se dočkáte i v interiéru. Sportovnější sedadla s lepším bočním vedením udrží vaši rodinu hezky na místě. Hlavice řadící páky a volant jsou potaženy kůží a k nastartování postačí namísto klíče tlačitko start/stop, které je již ve standardní výbavě.

Pokud jde o motory tak základní jednotkou je již zmíněný litrový EcoBoost s funkcí vypínaného válce. Samotný proces vypínání válce trvá automobilu pouhých čtrnáct milisekund (polovina času mrknutí oka). Vůz je navíc vybaven systémy potlačující vibrace, takže si řidič ani nestihne stihnout škubnutí v motoru.

Základní provedení 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (100 k) má spotřebu paliva 5,6 l/100 km, 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dosahuje hodnoty 5,7 l/100 km. Obě varianty se standardně dodávají s filtrem pevných částic a se šestistupňovou manuální převodovkou. V nabídce je také zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost 110 kW (150 k) s možností výběru mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jeho spotřeba paliva činí 6,1 l/100 km.

Mohlo by se vám líbit

Ford Mustang je již třetí rok v řadě nejprodávanější sportovní vůz na světě
20.04. 2018
Ford Mustang je již třetí rok v řadě nejprodávanější sportovní vůz na světě
#fordmustang #prodeje #samacisla #tiskovazprava

Existuje také výkonnější provedení o výkonu 132 kW (180 k), které se dodává sériově se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba této motorizace činí 6,5 l/100 km. Vznětové pohonné jednotky zastupuje agregát 1.5 TDCi ve verzích 70 a 88 kW (95 a 120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva začínají na 4,7 l/100 km a obě jsou vybaveny novým systémem následné selektivní katalytické redukce, který přispívá ke snížení emisí NOX. Motor Ford 2.0 TDCi 110 kW (150 k) má spotřebu 5,2 l/100 km. Ve variantě o výkonu 125 kW (170 k) je to 5,1 l/100 km. Všechny čtyři vznětové motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nový C-MAX tak zaujme především početnější mladé rodiny, žádné horké chvilky za volantem ale neočekávejte.

 

 

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!