10. 05. 2018

Německá automobilka chystá po nedávno představené M2 Competition i vrchol všech rychlost milujících manažerů. BMW M5 Competiton je už na cestě, ale opravdu ho potřebujeme?

Jako by se s tím roztrhl pytel, nejdřív na náš zpoza rohu vyskočí M2 Competition s motorem z M4 a teď si v BMW řekli, že nám pustí žilou ještě M5. U M2 udělali z kapesní rakety ještě větší kapesní raketu a navíc přátelskou k evropským normám. Co nám tak chtějí nabídnout s mnohem větší M5?

Nejlepší by asi bylo začít u výkonu. V automobilce si s již tak dokonalým motorem pohráli ještě víc a ten teď dává mamutích 625 koní! (460 kW), oproti původní M5 je tu tak nárůst o dalších 25 kobyl. Dlažební kostky trhajících 750 Nm krouťáku pak společně s výkonem dává ten samý 4,4 litrový osmiválcový motor, se kterým společně tlačí dvě turba. Inženýři slibují také ostřejší reakce na plynový pedál.

Podvozek je pro verzi Competition speciálně naladěn a celý vůz je snížený o 7mm. Větší odklon kol na přední nápravě zlepšuje schopnost vozu absorbovat boční síly během rychlých průjezdů zatáček. Místo gumového uložení zadních ramen se vsadilo na kulové čepy, které nyní zajišťují hladší vedení zadních kol. Přední náprava dostala nově navržené uchycení stabilizátoru. Celkově je verze Competiton vybroušena k sportovní jízdě a to samozřejmě na úkor pohodlí.

Jízdní režimy jsou celkem tři. Comfort, Sport a Sport Plus, kdy režim Sport se ladil na Nürburgringu. A tady se dostáváme k problému. Když chce někdo denně jezdit s autem, se kterým si občas zajede na okruh, většinou volí M3, nebo M4. Proč se nová verze M5 tolik zaměřuje na okruhovou jízdu? Všechny ty plovoucí, odvrtávané kotouče a jednopístkové plovoucí třmeny, aby manažerův sen zastavili na pár metrech jsou možná trochu zbytečné, ne?

Pro koho je nová M5 určena? 

Podle slov samotné automobilky: Uvedením nového BMW M5 Competition na trh vzniká nová produktová kategorie. BMW M GmbH totiž bude v budoucnu nabízet nejvýkonnější verze svých vysokovýkonných automobilů jako samostatné modely. Restrukturalizaci M portfolia vyvolala značná obliba různých specifických modelů vybavených paketem M Competition se zvýšeným výkonem. Paket M Competition se v nabídce poprvé objevil u BMW M5 předchozí generace a v současnosti je dostupný pro BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabrio a BMW M3 Sedan. Paketem M Competition bylo vybaveno přibližně 40 % všech BMW M5 předchozí generace. Vrcholným provedením se stalo BMW M5 Competition Edition, které vzniklo v počtu pouhých 200 kusů a kromě ultra exkluzivní standardní výbavou se vyznačovalo výkonem zvýšeným na 441 kW/600 k.

To bylo v roce 2016, nyní v roce 2018, jdeme ještě o 25 koní dál. Takže ne, M5 Competiton není nesmysl. Jen posouvá hranice tužeb majitelů M5 ještě o kousek dál.

Napsal pro vás: Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!