11. 07. 2017

Pokud si myslíte, že cena je při koupi vozu stále rozhodujícím prvkem, asi máte pravdu. Jestliže jezdíte autem pouze v neděli pro vajíčka a jedině za sucha, tak proč si taky pořizovat batmobil, že ano. Pak by vás mohla zajímat tato vajíčka... ehm... auta a jak vás možná překvapí, jedno z nich lze pořídit také v České republice.

1) Bajaj Qute (48 000 Kč)

Bajaj Qute je poměrně čerstvý držitel titulu nejlevnějšího automobilu na světě. Stejně jako jeho předchůdce, i on pochází z Indie. Donedávna totiž žebříčku vévodil vůz Tata Nano, který nyní obsazuje druhou příčku.

Motor o objemu 210ccm poskytne výkon 13 koní. To už je slušný kočár, nemyslíte? Auto je lehké jako pokéball, váží pouze 399 kilogramů a lítá úctyhodných 70 km/h. V testech bezpečnosti EuroNCAP získal jedinou hvězdu, takže na vašem místě bychom s ním jezdili asi jen po cyklostezce. Je to ale Qute autíčko…

Bajaj Qute šel do prodeje na přelomu minulého roku. Tehdy byl ovšem k dispozici v poměrně vysoké výbavě. Nejlevnějším automobilem na světě se stal až později, když byla upravena nabídka.

2) Tata Nano (76 000 Kč)

Začali jsme v Indii a ještě tam zůstaneme. Legendární indické vozidlo bylo nejlevnějším autem na trhu od roku 2008.

Jízda v tomto pytlíku z mekáče je tak trochu adrenalinový zážitek. Zkrátka na hranici života a smrti. Vzhledem k výrazně nízké pořizovací ceně není až tak překvapující, že indičtí výrobci podcenili jeden z nejdůležitějších faktorů – bezpečnost. Nicméně vůz dle slov představitelů automobilky získal čtyři hvězdičky z možných pěti.

Haha.

Pravda však byla jiná…

Tata Nano nesplnil ani základní bezpečnostní požadavky, a tak nebyl ve skutečnosti ohodnocen ani jednou hvězdičkou. Takže dávejte pozor, jinak z vás bude harmonika. Na to tata.

Indická automobilka Tata vlastní také známé automobilky Land Rover a Jaguar.

3) Chery QQ (119.000 korun)

Dostáváme se nad hranici 100 000 korun a z Indie se tímto přesouváme do Číny. Vůz čínské automobilky Chery se na trhu objevil roku 2003. Jednu dobu byl nejprodávanějším autem v Číně a pomalu se stal místní legendou. Od té doby prošel řadou designových změn a nyní jeho prodej klesá.

O něco lépe je na tom Chery s bezpečností – získal v crashtestech „až“ dvě hvězdičky.

A třešnička na dortu? Na počátku 21. století se konal soud, jehož předmětem byl „ukradený“ design vozu. Jak jste totiž možná zaznamenali, je téměř totožný s designem vozu Daewoo Matiz.

4) Maruti Suzuki 800 (125.000 korun)

Vracíme se zpátky do Indie, do země levných přibližovadel pro drobné hlodavce. Na čtvrté příčce se umístila další indická legenda, která se tam vyráběla téměř 30 let, ale z důvodu emisních limitů musela automobilka Maruti s výrobou skoncovat.

Motor použitý v Maruti Suzuki 800 je asi vhodnější do motorky. A dost podobně je na tom i s bezpečností… Ne-li hůř.

5) Dacia Logan (169.900 korun)

Toto „vehiklo“ můžete zakoupit i u nás v Česku a ve srovnání s pochybnými minivozidly z Indie se jedná o naprosto jinou technologickou třídu. Bezpečnost, výbava, jízdní vlastnosti, motorizace – to vše je jak z jiného světa…

A máte někdo zkušenosti s Loganem? Jak vnímáte poměr cena/výkon?

A vy ostatní, koupili byste si spíše nějakou ojetou střelu a nebo tento zbrusu nový kousek v záruce?

Nebo něco roztomilejšího, co vypadá jako Pikachu?

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!